Sponsors aan het woord

12 juli 2019

Wij zijn Hans, Mariska, Veerle, Yinthe en Noor (onze lieve Golden Retriever pup van 10 weken).

Een aantal jaren geleden zijn we in de winkel van ons, Jeans Style in Goes, in gesprek geraakt met de veldwerkers van stichting For a Change en spraken we al snel over het werk in Malawi. Omdat de stichting zo direct betrokken is bij de lokale bevolking sprak het ons aan, en al snel stond er in de winkel een donatiepotje bij de kassa. Hier bleef het niet bij, we hadden nog steeds regelmatig contact wanneer de veldwerkers in Nederland waren. Hun enthousiasme, betrokkenheid en het ‘christelijk dienen’ voor de mensen in Malawi (Kwanjana) raakte ons. We bleven hen volgen in lopende projecten en toekomstige projecten.

Toen werd ons verteld dat in de toekomst zou worden gestart met sponsorkindjes. Eind vorig jaar hoorden we dat dit project rond was en dat er daadwerkelijk gestart zou worden. Voor ons een mooie mogelijkheid om de stichting op deze manier te steunen. We zien in ons gezin hoe belangrijk het is om onderwijs te volgen, onze oudste zit sinds januari op de kleuterschool. We vinden het fijn dat we op deze manier ons sponsorkindje ook de mogelijkheid kunnen bieden om, via stichting For a Change, onderwijs te volgen.

Wij hebben er voor gekozen om Anastasia, ons sponsorkindje, te ondersteunen. Ze sprak ons aan omdat we zelf ook 2 meisjes hebben van ongeveer dezelfde leeftijd. Door onze maandelijkse bijdrage is Anastasia ervan verzekerd dat ze bij For a Change onderwijs kan volgen, waarbij de Bijbel centraal staat. Het directe contact waarderen wij enorm. Het is zo leuk om filmpjes en foto’s, vaak van dezelfde dag, te ontvangen van de kinderen en hun activiteiten.

Bovenstaande was voor ons de reden om voor stichting For a Change te kiezen. Doordat de veldwerkers van de stichting zelf aanwezig zijn, is het contact snel, direct en persoonlijk. Om een voorbeeld te noemen: recent waren er overstromingen in Malawi en dat trof ook het dorp Kwanjana. Anastasia woont hier ook met haar moeder. We werden diezelfde morgen nog geappt dat ze allebei in veiligheid waren gebracht, maar dat hun huisje was ingestort. Fijn om dan ook in zulke situaties een bericht te krijgen uit Malawi. Hierdoor konden we meedenken over extra financiële hulp.

Regelmatig word er door onze kindjes voor Anastasia gebeden. We hopen en bidden dat ze door de ondersteuning en door het onderwijs van stichting For a Change zichzelf zal ontwikkelen en haar talenten mag ontdekken en gebruiken.