Vacature bestuurslid

Vacature algemeen bestuurslid (m/v)

Ben je op zoek naar boeiend en uitdagend bestuurswerk? Vind je het mooi om mee te werken aan het doel van stichting For a Change (ANBI geregistreerd) om armoede te bestrijden in Malawi? Dan is deze functie absoluut iets voor jou!

Over For a Change

For a Change helpt mee om armoede in Malawi stap voor stap te verslaan. We willen dit doen in afhankelijkheid van God en in samenwerking met de plaatselijke kerk en school, de gemeenschap en andere hulporganisaties. Door deze samenwerking kunnen we de nood én de mogelijkheden ontdekken van mensen die in armoede leven. We geloven dat ieder mens talenten van God heeft gekregen om die in te zetten tot eer van God en tot nut van de ander en zichzelf.

Deze talenten komen tot ontwikkeling door onderwijs, begeleiding en waar nodig financiële hulp. We gebruiken deze middelen om te werken aan een duurzame oplossing met als resultaat: verantwoordelijke mensen die zichzelf en hun gemeenschap ontwikkelen. Zo kunnen we, verbonden met onze sponsors in Nederland, armoede stap voor stap verslaan.

Profiel

Hiervoor zoekt For a Change iemand (m/v) die voldoet aan het volgende profiel:

• Kerkelijk meelevend met één van de reformatorische kerken;
  • Affiniteit met het ondersteunen van de minder bedeelden in een ontwikkelingsland en bereidheid daar tijd in te investeren (ongeveer 8 uur per week);
  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Accuraat en punctueel;
  • Gestructureerde en plezierige manier van (samen-)werken.

Meer informatie over deze vacature is te verkrijgen bij de voorzitter Mart Kot door een mail te sturen naar mart.kot@stichtingforachange.nl.