Vrijwilligers aan het woord

2 juni 2020

Wij zijn Sjacco en Marinda. Ons werd gevraagd om een blog te schrijven voor de website van For a Change. We willen ons eerst even kort voorstellen. Ik ben Sjacco Verschuure en ben 27 jaar oud. Ik werk bij Cerfix Constructies als 3D-modelleur. Ik teken veelal houten wanden, vloeren en daken van woningen in 3D en zorg voor tekeningen zodat deze elementen in de fabriek gemaakt kunnen worden. Dan worden deze elementen in 1 keer naar de bouw gebracht. Mijn hobby’s zijn darten, fotograferen en creatief bezig zijn. Ik ben Marinda Verschuure-Meeuwsen en ben 23 jaar oud. Ik werk als wijkverpleegkundige en palliatief verpleegkundige bij RST Zorgverleners. Mijn hobby’s zijn creatief bezig zijn, o.a. scrapbooken en kaarten maken, buiten zijn en genieten van een mooi boek.

Wij hopen in augustus 3 jaar getrouwd te zijn en in oktober een kindje te krijgen.

Wij zijn vanaf het ontstaan van de stichting al vrijwilligers. Dit komt omdat Marinda een zusje is van Marianne, en ons werd gevraagd of we vrijwilligers wilden worden. Hier hadden we allebei wel oren naar, dus zodoende zijn wij vrijwilligers geworden. We denken er zelf vaak niet bij na hoe makkelijk wij hier in Nederland kunnen leven en alles doen. Alles lijkt vaak zo vanzelfsprekend, al laat ook deze (wereld)crisis wel anders zien.

We zijn zelf nog niet in Malawi geweest, maar als we de foto’s en filmpjes zien word je wel aan het denken gezet. Daarnaast hebben we een sponsorkindje uit Malawi. Het is leuk om 2 keer per jaar contact te hebben en foto’s over en weer te delen. Zo mogen wij ook delen uit onze welvaart. Daarnaast hebben we de afgelopen jaren met verschillende activiteiten geholpen en de opkomst en opbrengst was iedere keer weer verrassend.

Zelf hebben we in mei 2019 een darttoernooi georganiseerd. We hebben binnen 3 maanden alles geregeld en een leuk toernooi gehad. De opbrengst was ook een mooi bedrag. We hadden een nieuw toernooi georganiseerd, omdat we dit ieder jaar terug willen laten komen. Deze hadden we gepland op 16 mei 2020. Deze kon echter niet doorgaan vanwege de Corona. Dit is nu onder voorbehoud verzet naar 19 september.

Het is leuk om met verschillende mensen iets te organiseren. Iedereen heeft zijn eigen contacten en talenten.