Kennismaken met sponsors

10 juni 2020

Beste nieuwsbrief - en blog lezers,

Ons werd gevraagd om iets te vertellen over onze betrokkenheid bij de stichting For a Change als sponsors. We willen ons kort voorstellen: Wij zijn Johnny & Corine Koster, woonachtig in Krabbendijke en hebben 4 kinderen, 3 jongens en 1 meisje, in de leeftijd van 4-12 jaar. Johnny is in het dagelijks leven werkzaam als timmerman bij bouwbedrijf Schrijver en Corine is als verzorgende IG werkzaam in Hof Cruninghe, een kleinschalige woonvorm voor dementerenden.

Hoe raakten wij betrokken bij stichting For a Change? Dat is eigenlijk al vanaf het prille begin van de stichting. Jurian, onze oudste zoon, zat in groep 4 bij juf Marianne op de Julianaschool. Op die manier leerden we Marianne kennen en natuurlijk ook haar vriend Constantine. Later kwamen ook Felix en Annemarie in beeld. In groep 5 was Marianne opnieuw de juf van Jurian. Het schooljaar werd afgesloten met de bruiloft van Constantine en Marianne. Een hoogtepunt voor de klas!

Zo leerden we langzaam maar zeker via verschillende acties en activiteiten de stichting kennen en raakten we er meer bij betrokken, onder andere door de kledingbeurs waar Corine vrijwilligster van is en waar een gedeelte van de opbrengst bestemd is voor For a Change.

Op een gegeven moment kwam het verlangen om meer te doen voor onze naaste in Malawi. Steeds als er een nieuwsbrief kwam, hadden we dat gevoel. Omdat je zo duidelijk ziet dat het geld wat ingezameld wordt, ook echt gebruikt wordt om armoede stap voor stap te verslaan. Ook omdat de foto's vaak meer zeggen dan duizend woorden! Ze spreken hun eigen verhaal!

In 1 van de nieuwsbrieven werd een oproep gedaan om sponsor te worden. Vanaf dat moment hebben we een sponsordochter/zusje! Enkele maanden later kwam daar een sponsorzoon/broer bij! Het is mooi en bijzonder om op deze manier wat te kunnen betekenen voor onze naaste ver weg. Wij, als welvarende Nederlanders, kunnen vaak zoveel leren van hen die het zoveel minder hebben, omdat ze met zoveel minder tevreden zijn.

De Heere Jezus roept ons er ook toe op: Voor zoveel gij dit één van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.

Vanuit dat oogpunt wensen we Constantine en Marianne, Felix en Annemarie met hun gezinnen en iedereen die bij deze stichting betrokken is, Gods onmisbare zegen bij dit mooie, soms moeilijke, maar zo ontzettend waardevol, belangrijk en dankbaar werk!