26 september 2019

De vakantie is ondertussen voorbij en dat is te horen bij het center! Elke dag klinken vrolijke kinderstemmen in en rond de klas. Soms, zeker de eerste week, afgewisseld met gehuil. Het viel voor sommige van de jongste kinderen niet mee om hun moeder achter te laten en een hele morgen op school te zijn. Maar ondertussen zijn ze allemaal gewend en komen de kinderen blij naar school. Blij omdat ze daar kunnen eten, blij omdat ze daar kunnen spelen, blij omdat ze daar nieuwe dingen kunnen leren en blij omdat ze liefde ontvangen van de juf en de onderwijsassistente. We hopen dat het weer een heel mooi schooljaar mag worden waar leerlingen stap voor stap zullen ontwikkelen. Waarbij ouders het belang van onderwijs zullen inzien. En waar elke dag het Woord van God gezaaid mag worden en hopelijk vrucht mag dragen in de harten van deze kinderen.

Voor de kinderen van groep 3 was het ook even wennen. Niet meer naar hun vertrouwde klasje, maar nu naar de grote school. Ze zijn blij dat ze elke dag nog even kunnen komen. ’s Morgens om hun ontbijt te halen en ’s middags voor de lunch. Zo kunnen we ze toch blijven zien en observeren. Maar ze doen het goed en hebben ook steun aan elkaar!

Wat is het mooi om ze zo te zien ontwikkelen, want: onderwijs is ontwikkeling!