Optiek vriendinnen brengen zicht naar Kwanjana

15 juni 2022

Het begon onder het genot van een wijntje, ik, Isabelle van den Berge, vertelde aan mijn vriendin, Pascalle van der Staak, dat ik de mogelijkheid kreeg om mijn sponsorkindjes te ontmoeten.
Al pratend ontstond het idee dat we misschien wel meer konden doen, we vatten het plan op om samen naar Malawi te gaan, 2friends4malawi.
We gingen brillen inzamelen, gebruikte maar ook nieuwe en zetten een sponsorpagina op om geld in te zamelen.
Ik (Isabelle) doneerde van mijn verkochte brillen een bedrag en schreef ook leveranciers aan. Pascalle kreeg een grote donatie van nieuwe monturen en liet daar, bij haar leverancier, glazen inzetten. Dit werd allemaal belangen loos gedaan. Zo kwam het dat we met ongeveer 500 brillen richting Kwanjana vertrokken.
In Blantyre werden we opgehaald door Annemarie, het was een warm welkom.
We moesten wel even wennen aan het verkeer, het was erg druk en links rijden is ook even wennen.
Maandagmorgen begon de dag bijtijds, 7.00 uur ontbijt en om 07.30 uur zaten we in de auto richting Kwanjana.
Toen we aankwamen zat er al een hele groep mensen met smart op onze komst te wachten, we gingen meteen aan de slag.
We hebben in 6 dagen denk ik ongeveer 300 mensen gezien, een groot aantal konden we blij maken, maar we zagen helaas ook veel UV schade zoals staar en hoornvliesbeschadigingen, deze mensen hebben we op de lijst gezet om door de oogarts bekeken te worden.
Door alle financiƫle steun van onze leveranciers, klanten, familie en vrienden hebben we ook nog een mooi geldbedrag kunnen doneren, we weten zeker dat de stichting dit goed zal besteden.
Uiteraard heb ik ook mijn sponsor kindjes Flocy en Isaki ontmoet, wat geweldig was dat! Deze reis was voor ons een onvergelijkelijk en waardevolle ervaring, we hebben nu al tegen elkaar gezegd, we gaan zeker nog eens terug!

2friends4malawi