Hoop voor mensen zonder hoop

23 januari 2020

Toen ik het nieuws hoorde dat For a Change een nieuw huis voor mij wilde bouwen, klonk dat voor mij als een leugen. In de achterliggende jaren ben ik altijd druk geweest met het repareren van mijn huis. Altijd als het regenseizoen begon, was ik gedwongen om aan mijn huis te werken. Het huis lekte altijd en als het ’s nachts veel regende, was ik samen met mijn gezin druk bezig, om onze spulletjes van de ene kamer naar de andere kamer te verhuizen. Dit zorgde voor slapeloze nachten. Altijd was het wel ergens nat in huis. Dit zorgde ervoor dat ik me erg schaamde als man, ik kon niet eens voor een goed huis zorgen. Het voelde alsof ik de verantwoordelijkheid als hoofd van het gezin niet kon dragen. Tot op een zaterdag… Er was een hevige storm en opeens waaide het dak van ons huis eraf. Ik voelde me hopeloos, wat moest ik doen? Het regende zo hard dat ik eigenlijk niets kon doen. Iedereen werd nat in huis en zo besloten we om maar onder een grote boom te gaan staan om nog een klein beetje droog te blijven en te wachten tot de regen stopte. Maar het regende zoveel dat we uren moesten wachten. Ik had geen geld om iets te beginnen om mijn huis te kunnen repareren. Ik wist niet wat ik moest doen. Toen kwam het nieuws van stichting For a Change. Ze wilden me helpen om een nieuw huis te bouwen. Ik kon het bijna niet geloven. Ik boog mijn knieën om de Heere te vragen of het echt mocht gebeuren. De volgende morgen zag ik een vrachtwagen komen met bouwmaterialen. Ik stond met open mond te kijken, ik kon niets zeggen. Ik realiseerde me dat de Heere voor ons zorgt! Nu het nieuwe huis klaar is, buig ik elke dag mijn knieën om Hem te danken voor dit grote geschenk. Ik heb het gevoel dat ik in de stad leef nu, omdat ik zo’n goed huis heb. De Heere zegene stichting For a Change omdat ze hebben omgezien naar een arm iemand als mij. Mensen hadden nooit verwacht dat een arme man als ik ooit in een mooi huis zou wonen, maar dit is toch waarheid geworden!