Een vrijwilligster aan het woord

27 mei 2019

Aan mij de eer om een stukje in de rol als vrijwilligster van stichting For a Change iets te schrijven over mijn rol binnen de stichting. Ik ben Lieneke Blokland, 40 jaar en getrouwd. In het dagelijkse leven werk ik als verzorgende en leerling verpleegkundige in de ouderenzorg. Ik ben altijd al een behulpzaam iemand geweest en toen Marianne en Annemarie naar Malawi zouden vertrekken, kwam ik door middel van mijn broer en zo ook  mijn schoonzus (zus van Marianne) in contact met de stichting. Dit begon met een informatieve avond georganiseerd door de meiden en zo kwamen er wat meer avonden waarin ideeën tot het verkrijgen van sponsorgelden aangedragen werden.

Helaas kwam, toen de meiden eenmaal in Malawi zaten, een beetje de klad in het vrijwilligers gebeuren. De eerste jaren ervaarde ik echt opstartproblemen en leiding. Ik was van plan te stoppen. Activiteiten die op korte termijn werden opgezet en de planning die daarom heen niet gestroomlijnd verliep, activiteiten die door andere vrijwilligers op eigen initiatief werden uitgevoerd en uiteindelijk niet tot zijn recht kwamen, ook het overleg in dit alles heb ik erg gemist. Er had nog zoveel meer moois naar mijn idee uit voort kunnen komen. De liefde voor het vrijwilligerswerk en wat ik dan op mijn eigen manier voor de stichting kan betekenen, heeft me nu toch weer al enkele jaren voor verschillende activiteiten fanatiek vrijwilliger gemaakt. En daarin is een goede planning, overleg en saamhorigheid zo belangrijk.

Zo draag ik jaarlijks 2 keer mijn steentje bij aan de kledingbeurs, welke dankbaar steeds meer opbrengst geeft. Ook de jaarlijkse sinaasappel- en kaartenactie behoren tot deze werkzaamheden.En in mei was ik ook betrokken bij het darttoernooi. En ze kunnen me altijd vragen voor andere activiteiten om eventueel hulp te bieden.

Door de successen van verschillende activiteiten die steeds meer groeien, zijn ook steeds meer vrijwilligers nodig. Dus, heb je, al is het maar een paar uurtjes in de maand, tijd over voor het werk van stichting For a Change, informeer gerust en wees welkom in de club. Nogmaals, je mag me altijd aanschieten om naar de mogelijkheden enz. te vragen.

Ik hoop je snel eens te mogen ontmoeten.