Een vrijwilliger aan het woord

17 juli 2020

Beste lezers,

Ik ben Gerlinde van Gelder. Ik ben 26 jaar en ik ben vrijwilliger bij For a Change sinds de oprichting van de stichting. Als vrijwilliger help ik met het inzamelen en wegbrengen van lege flessen. Dat doe ik het hele jaar door. Ook heb ik meegedaan met de kaartenactie, ik heb de kaarten geplakt en bestellingen weggebracht. Als er iets rondgebracht moet worden, dan doe ik graag mee! Ook heb ik geholpen met de sinaasappelactie, de paastollenactie en de vader- en moederdagactie. Ik vind ht erg fijn om iets te doen voor de mensen in Malawi. Vorig jaar mei ben ik met m’n ouders en zusje op vakantie geweest in Malawi. Het was een hele indrukwekkende reis. Malawi is een heel mooi land. De mensen in Malawi zijn erg vriendelijk! We zijn ook in Kwanjana op bezoek geweest, dat was een wereld van verschil. Er is daar heel veel armoede! We mochten ook in één van de huisjes kijken hoe de mensen daar leven. Het is eigenlijk óverleven.. ze hebben geen stroom, geen stromend water, geen bed, geen meubels en de hygiëne is slecht. De mensen slapen op lege maiszakken. Ik was al erg gemotiveerd om vrijwilligerswerk te doen voor For a Change, maar na de reis ben ik nog meer gemotiveerd geworden. Ik doe ook ieder jaar mee met de fietstocht. Het is zó belangrijk dat we met elkaar vol liefde en enthousiasme het werk doen voor onze arme medemens in Malawi! Ik heb zelf gezien hoe belangrijk het is!