Hoop in Kwanjana

23 juli 2020

Kwanjana is een afgelegen dorp dat hoop heeft gekregen. Het werk dat de stichting doet, helpt het dorp echt. De activiteiten die rond het dorp plaatsvinden, brengen een positieve verandering in de mensen. De bouw van het centrum heeft saamhorigheid gebracht onder de mensen. Dit toont de noodzaak die er voor hen is om ontwikkeling in hun dorp te brengen.

Het zijn de kleine details, gebeurtenissen en activiteiten die de mensen weer hoop geven. Als we na een aantal jaren zouden terugkijken, zouden de mensen zeggen dat dingen echt zijn veranderd in hun leven, zowel mentaal, fysiek als geestelijk. Tijdens het huisproject bijvoorbeeld, leerden de mensen het aspect van eenheid om samen grootsheid te kunnen bereiken. Dit leerden ze door samen te werken als vrouwen, mannen, kinderen, ouderen en de jeugd, evenals hand in hand met de kerk, wat ons toont dat God het centrum van alles in ons leven moet zijn. De mensen in Kwanjana hebben weer hoop gekregen!