EEN MOEDER AAN HET WOORD

24 januari 2019

Vandaag maken we kennis met Elufe Kamoto, de moeder van Mervice, een meisje die onze kleuterschool bezoekt. Ze is een alleenstaande moeder met 4 kinderen. Ze heeft een kleine business in de verkoop van tomaten. Met de winst hiervan kan ze eten kopen voor haar kinderen. Maar ze geeft eerlijk toe dat het niet eenvoudig is. Soms zijn er dagen dat ze bijna niets verkoopt en er dus ook weinig eten is. Voedsel is haar eerste prioriteit, dus aan onderwijs denkt ze niet veel, hoewel ze weet hoe belangrijk het is. Op het moment dat ze hoorde dat haar dochtertje geselecteerd was voor de kleuterschool en geholpen zal worden door stichting For a Change, was ze dan ook vervuld met blijdschap!

Ze vertelt ons over haar ervaringen met de kleuterschool die haar dochtertje bezoekt. Ze ziet veranderingen in het gedrag van haar dochter. Ze is meer spraakzaam nu. Voordat ze naar bed gaat, vertelt ze haar moeder wat ze geleerd heeft op school en sinds ze naar school gaat, bidt ze ook altijd voordat ze gaat slapen. Dat maakt haar blij.

‘Voordat ze naar school ging, was ze mijn kind, maar had ik geen bijzondere verwachtingen voor haar. Maar nu heb ik hoop. Hoop dat ze echt iemand zal zijn in de gemeenschap, want ik zie hoe serieus de stichting is met het onderwijs. Mijn wens is dat dit project zal groeien, zodat er nog meer kinderen in nood geholpen kunnen worden. En de wens voor mijn dochter is dat ze haar school zal kunnen afmaken, zodat ze daarna kan kiezen wat ze wil worden. Ik bid altijd voor haar en ook voor het project dat het zal slagen.’

Bidt u mee?