Een kijkje in 2019

2 mei 2019

We zijn blij wanneer we zien hoe dit jaar begonnen is. Terugkijkend op hoe de Heere ons gezegend heeft en hoe het werk tot nu toe is geweest. We zijn begonnen met een kleuterschool, dat gericht is op het voorbereiden van de jonge kinderen voor het basisonderwijs. De projectleiders zijn met het lesgeven begonnen en het is zo mooi om te zien hoe het gaat. De introductie van de kleuterschool ligt in lijn met onze missie in Kwanjana: "Armoede stap voor stap verslaan". Dit is een uitbreiding van onze programma's. De Cycloon Idai, afkomstig uit het naburige Mozambique, heeft Kwanjana en sommige delen van het zuiden in Malawi echter sterk beïnvloed. De cycloon kwam met zoveel regen die enorme overstromingen veroorzaakten. Huizen werden verwoest, mensen stierven en er zijn vele gewonden gevallen. Mensen bleven dakloos achter. Als For A Change, een christelijke organisatie, konden we dit niet aan de dorpelingen overlaten. We hebben veel giften gekregen en een aantal verschillende artikelen gekocht, zoals levensmiddelen, emmers, dekens en andere dingen, om zo de getroffen families in Kwanjana te helpen. Meer dan 250 inwoners zijn geholpen met deze noodhulp. Er is echter nog steeds nood. Huizen zijn verwoest en veel toiletten zijn ingestort als gevolg van overstromingen. De mensen hebben onze hulp nog steeds nodig. Het is mooi om te zien dat de Heere harten van mensen in Nederland geneigd heeft om te geven en dat we met dit geld veel konden doen voor de mensen in Kwanjana. Mensen hebben dankbaar gereageerd en sommige families kwamen als dank het gebied rondom het center van For a Change onkruid-vrij maken. Cycloon Idai is de ergste cycloon die er ooit geweest is en die veel mensen in de diepte van de armoede die er al was, heeft achtergelaten.

Als Malawisch bestuur willen we iedereen die de noodhulp mogelijk heeft gemaakt hartelijk bedanken en we hopen dat we ook in de komende tijd nog veel families mogen helpen.