Een dagje fietsen voor For a Change

22 mei 2021

Zaterdagmorgen 24 April verzamelen we in de Kruisbessestraat in Krabbendijke. Op nr. 47 worden we hartelijk ontvangen met koffie/thee en een bolus zodat we vast een “bodempje hebben”. We praten even bij, de administratie wordt bijgewerkt, krijgen een tasje met lekkers en een route mee en dan, na het maken van een groepsfoto, stappen we op.

Door omstandigheden en wat gegoochel met groepsgrootte vormen wij het Heijboerpeloton :), 2 broers, 2 schoonzussen, 2 zussen en een kleindochter, de laatste laat zich heerlijk meerijden bij tante achterop.

Dit jaar zien we helaas weinig tot niets van onze andere medefietsers, jammer hoor! Hopelijk kunnen we bij leven en welzijn een volgende keer wel weer gezellig met elkaar starten en afsluiten.

We treffen het bijzonder met het weer. De route is afwisselend en heel mooi, het voorjaar komt je van alle kanten tegemoet. Er is volop bloesem te zien, in de Yerseke Moer zien we heel veel vogels. En... zeker niet onbelangrijk, aan het eind staat het mobiele toilet, daar wordt dus enthousiast gebruik van gemaakt. Na de stop helpt Hillary ons om de fietsen tegen de dijk op te sjouwen, dank je wel!!

Zachtjesaan wordt het ook tijd voor de lunch, op de punt bij de sluizen van Hansweert, genieten we van het lekkers wat we meekregen. Het is weer bijzonder goed verzorgd, dank aan de sponsors!

Achterlangs Kruiningen, door Waarde en Gawege gaat het weer op Krabbendijke aan. Nog even een ommetje Meiboomdijk voor de kilometers en dan het laatste stukje door Krabbendijke naar de Kruisbessestraat. We melden ons af en bedanken voor de prima organisatie en krijgen nog een toepasselijk presentje mee : Vergeetmenietjes! Dan zit het er weer op voor vandaag. Wij hebben genoten, de andere groepen vast ook. We hopen een volgende keer zeker weer mee te doen en ook weer samen zo’n mooi bedrag bij elkaar te fietsen. De opbrengst was Euro 5500,-  een heel mooi bedrag! Fietst en sponsort u volgende keer ook mee? Het is beslist een aanrader!