Diploma-uitreiking op de kleuterschool: een mijlpaal voor onze kleuters

16 september 2022

De diploma-uitreiking van de For a Change kleuterschool vond plaats op 8 september 2022. De aanwezigen waren de kleuters die afstudeerden, hun ouders, leraren, bestuursleden, het dorpshoofd en de gemeenschap. Zij verzamelden zich om de eerste onderwijsmijlpaal in het leven van de kleuters te vieren. Afstuderen betekent een grote stap in het leven van een leerling en is een belangrijk feest voor de enorme prestaties die gedurende het academiejaar bereikt zijn. De vrijwilligers van For a Change en de juffrouws  hielpen de afgestudeerden trots bij het aantrekken van hun toga's en het borstelen van hun haar voor deze bijzondere gelegenheid. De ceremonie was speciaal ontworpen voor kleuters om zich comfortabel en op hun gemak te voelen, en bood de perfecte achtergrond voor zowel ouders als familie om foto's te maken. De diploma-uitreiking begon rond 9.00 uur met een openingsgebed, gevolgd door afgestudeerden die het podium op gingen om hun ervaringen en gedachten over hun educatieve reis te delen. Dit omvatte wat ze tijdens hun jaren op de kleuterschool bereikt hebben. Na getuige te zijn geweest van de moed en het vertrouwen van de optredens van deze leerlingen, barstte het publiek in golven van applaus uit. De afgestudeerden liepen één voor één het podium op om hun prijzen in ontvangst te nemen. Zowel leraren als ouders waren enorm trots op de afgestudeerden vanwege hun academische prestaties en persoonlijke groei. Na de diploma-uitreiking werden er foto's gemaakt om de bijzondere momenten vast te leggen.

Later gaven leraren hun toespraken en felicitaties aan deze jonge presteerders. De leerlingen bedankten op hun beurt hun leerkrachten voor alle kennis die ze met hen gedeelde hadden en de fijne jaren die ze op de kleuterschool gehad hebben. De managers van For Change (Constantine en Marianne Sangala en Felix en Annemarie Simango) en bestuursleden (uit Nederland, Jacolien Davelaar en Malawi, Leo Scander) spraken hun felicitaties en aanmoediging uit voor de geslaagden en bedankten ook ouders en leerkrachten voor hun rol. Later kwam er een lokale traditionele groep genaamd Billy Henderson het podium op en liet wat traditionele dansen zien en deelden zo in de blijdschap die er heerste. Veel ouders en de gemeenschap zijn de organisatie For Change dankbaar voor hun toewijding om het hele jaar door zoveel verrijkende evenementen en activiteiten aan te bieden. De plechtigheid werd afgesloten met een gebed. Met deze belangrijke ceremonie zijn deze volleerde voorschoolse afgestudeerde leerlingen meer dan klaar voor hun volgende hoofdstuk.