Reparatie brug en weg

In maart 2023 raasde cycloon Freddy over Malawi. Ook Kwanjana werd hard getroffen. Door de hevige regenval werd een gedeelte van de weg en brug naar Kwanjana verwoest. Het was onmogelijk om over die weg Kwanjana te bereiken.

For a Change werkt aan een duurzame oplossing om zo te voorkomen dat dit in de toekomst opnieuw kan gebeuren.

Het dorpshoofd en een grote groep inwoners uit Kwanjana hebben eerst hard gewerkt om een tijdelijk oplossing voor de brug te maken, zodat de weg voor nu in ieder geval weer gebruikt kan worden. Intussen konden er fondsen gewerfd worden en een plan van aanpak gemaakt worden voor de definitieve reparatie.

We zijn erg dankbaar voor de mensen in Kwanjana die dit voor elkaar gekregen hebben!

Reparatie brug en weg

In mei 2023 konden we beginnen met de reparatie van de brug. Met stenen en cement werd de zijkant van de brug en weg stevig gemaakt, zodat bij hevige regenval het water niet nog eens de weg kapot kan slaan. Verder is er een goot aangelegd om het overtollige regenwater af te voeren.