Noodhulp

Door hevige en langdurige regenval was er in maart 2019 veel nood in Malawi en ook in Kwanjana. President Peter Mutharika had de noodtoestand over Malawi uitgeroepen. We zijn alle gezinnen langs gegaan in Kwanjana en 250 van hen waren getroffen door de regenval en hebben (een deel van) hun huis verloren. Daarom hebben we deze gezinnen geregistreerd en noodhulp gegeven. De noodhulp bestond uit o.a. plastic voor het tijdelijk beschermen van de huizen, maismeel, dekens en emmers. Op die manier hebben we de mensen tijdelijk kunnen helpen. ​

Na de noodhulp hebben we onderzoek gedaan hoe we hulp op lange termijn kunnen geven. Want regen zal blijven komen en zolang de mensen huizen hebben die van zand en ongebakken stenen gemaakt zijn, zullen deze problemen blijven bestaan. We hebben een plan gemaakt om 20 nieuwe huizen te bouwen voor de meest kwetsbare families in Kwanjana van degenen die getroffen waren door de regen. Met financiele hulp van Bijzondere Noden kunnen we dit mooie project waarmaken! Lees hier meer over in: project wederopbouw.