Het Actie Comité

Om ons werk voort te zetten, en om onze visie gestalte te geven, zetten we een Actie Comité in. Het Actie Comité bestaat uit een groep mensen die verschillende posities in de gemeenschap innemen. Bij verschillende posities denken we aan verschillende achtergronden, beroepen en verantwoordelijkheden in de gemeenschap. Deze groep mensen vertegenwoordigt de kerk, school en gemeenschap.

We werken met het Actie Comité in Kwanjana, omdat de leden van het Actie Comité dagelijks met de problemen van armoede en ontwikkeling te maken hebben. Om de lokale problemen efficiënter en effectiever op te kunnen lossen, betrekken we het comité in alle projecten in Kwanjana en maken we gebruik van hun kennis over de lokale omstandigheden.

In mei 2017 hebben we formulieren uitgedeeld met daarin de oproep aan mensen om te solliciteren als vrijwilliger en zo deel uit te maken van het Actie Comité. Hierop werd enthousiast gereageerd door de mensen van Kwanjana. Er waren 37 mensen die belangstelling hadden om lid te worden van het Actie Comité. We hebben 10 mensen nodig voor het comité: 5 vrouwen en 5 mannen met verschillende achtergronden. In juni hebben de gesprekken met deze 37 mensen plaatsgevonden, waarbij ook het Malawische bestuur aanwezig was en 6 juli zijn er 10 mensen uitgekozen die heel belangrijk zullen zijn bij het werk wat we in Kwanjana willen voortzetten. Op dit moment is het Actie Comité werkzaam in Kwanjana. Zo waren ze bijvoorbeeld betrokken bij een onderzoek onder de inwoners van Kwanjana, de bouw van het Meeting & Knowledge Centre en de voorleeswedstrijd. We werken met veel plezier samen om stap voor stap armoede te verslaan.