Corona steunpakketten

Dit is Gribeter. Ze zit op de kleuterschool van For a Change en is erg verdrietig. Want de president heeft gezegd dat alle scholen 3 weken dicht moeten. Wat zal ze school missen! Gelukkig deelt For a Change corona steunpakketten uit.

Het aantal coronabesmettingen in Malawi stijgt enorm. De president heeft de noodtoestand over Malawi uitgeroepen. Nog niet eerder, sinds de uitbraak van de pandemie, zijn er zoveel nieuwe besmettingen per dag bijgekomen. Zondagavond heeft de president daarom nieuwe maatregelen aangekondigd. En 1 van die regels is dat alle scholen 3 weken dicht moeten. Wat een enorme teleurstelling toen we dit hoorden. We hadden net alles opgestart, het ging zo fijn op school, de leerkrachten en kinderen genieten elke dag, we waren als veldwerkers weer alle vier in Malawi en keken uit om samen weer aan het werk te kunnen. Maar wat blijkt hier ook uit dat God regeert!

Het is niet eenvoudig voor mensen in Malawi. Januari en februari zijn elk jaar weer de moeilijkste maanden. Het eten raakt steeds verder op en de nieuwe oogst laat nog een aantal maanden op zich wachten. Het vinden van werk wordt ook steeds lastiger met de nieuwe maatregelen en zo ligt honger op de loer. Alle mensen zijn verplicht om een mondkapje te dragen en riskeren een boete als ze dit niet doen. Maar als je moet kiezen tussen een maaltijd en een mondkapje, is dit niet eenvoudig. Onze sponsorkinderen kunnen met de nieuwe maatregelen ook niet meer bij het center komen eten. Daarom willen we snel in actie komen en mensen in Kwanjana helpen in deze moeilijke tijd. We willen een corona steunpakket uitdelen aan de mensen in Kwanjana. Allereerst aan onze sponsorkinderen, maar als er voldoende middelen zijn ook aan andere kwetsbare mensen in Kwanjana, zoals ouderen, zieken en zwangere vrouwen. Voor €25,- kunnen we 1 gezin helpen met een corona steunpakket. Een pakket houdt in: eten voor 3 weken, handhygiene en mondkapjes. Help je ook een gezin in Kwanjana? Zoals Gribeter, haar ouders, haar broer en haar 3 zussen? Wat zullen ze blij zijn met die uitgestoken hand. We hopen dat de Heere vele harten wil openen, zodat we samen een helpende hand kunnen bieden aan mensen die anders vallen. Mogen we ook op jouw hand rekenen?

Samen kunnen we een verandering brengen. Hand in hand, op een veilige, digitale afstand. Met €25,- help je een gezin 3 weken in deze moeilijke tijd. Mogen we op jouw hand rekenen?

Namens Gribeter en alle andere kinderen in Kwanjana: Duizendmaal dank voor die uitgestoken hand!

Update 21 januari 2021

Wat hebben we veel giften gekregen! Om stil van te worden... We hebben alle gezinnen van onze 71 sponsorkinderen een pakket kunnen geven. Wat waren de mensen blij. Het brengt daadwerkelijk een verandering in het dagelijks leven van al deze gezinnen. Lees hier het verhaal van Gribeter's ouders. Duizendmaal dank voor jullie uitgestoken hand!

Update 12 februari 2021

Vandaag hebben we opnieuw heel veel gezinnen blij mogen maken. Dit keer konden we 272 gezinnen helpen met een corona steunpakket, want ook van Bijzondere Noden hebben we een mooi bedrag ontvangen om corona steunpakketten van te kunnen kopen. Wat was er een blijdschap in Kwanjana! Gezinnen die al wekenlang bijna geen eten hadden, kunnen nu weer met een volle maag naar bed. We beginnen altijd met een gedeelte uit de Bijbel en gebed. Na de opening vanuit de Bijbel, gaf een vrouw spontaan getuigenis van hoe de Heere haar gebed had verhoord en begon ze een loflied te zingen. Het is altijd weer ontroerend en bemoedigend, dat we dankzij sponsors in Nederland, dit mooie werk mogen doen en zo steeds weer hoop mogen brengen in moeilijke tijden. Namens al deze gezinnen, onze besturen en het hele For a Change Team, heel hartelijk dank voor iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt!