Het doel voor ogen houden

13 augustus 2021

Het belangrijkste doel van stichting For a Change is om de kwetsbare groepen en de gemeenschap te ondersteunen, door middel van verschillende strategieën, om ervoor te zorgen dat mensen in de nabije toekomst zelfredzaam zijn op het gebied van voedselzekerheid, ondernemerschap met een goede infrastructuur, goede gezondheidszorg en kwalitatief onderwijs. We geloven dat we dat stap voor stap kunnen, omdat we de kerk, de school en de gemeenschap zelf aan boord genomen hebben. Tot nu toe hebben we verschillende begunstigden in Kwanjana, waaronder gesponsorde kinderen, gezinnen zonder ouders en veel arme gezinnen. De meeste van onze programma's werden echter sinds begin vorig jaar tot op heden negatief beïnvloed door COVID-19. We gingen meer dan 6 maanden op slot, maar we danken God dat we de gemeenschap toch konden dienen door middel van noodhulpprogramma's. Bijeenkomsten werden stopgezet en daarom sloten we de school in overeenstemming met het bevel van de overheid. Kinderen in Kwanjana en veel andere gebieden vergaten school, vooral onder de meisjes nam de uitval toe. We danken God dat de meeste kinderen van onze kleuterklas het heel goed deden en dankzij ons toegewijde personeel naar de basisschool van de overheid konden. De kinderen worden christelijke waarden bijgebracht en aangemoedigd om hard te werken. Vorig jaar waren de oogsten niet echt slecht, maar we moedigden mensen in de buurt aan om hun voedsel niet te verkopen, zodat er geen gebrek aan voedsel in hun huizen zou komen. Ook bedanken wij de inzet van onze sponsors in Nederland. Het is bemoedigend om te zien dat deze steun van grote waarde is voor zoveel levens in Malawi. We juichen ook het goede werk toe van het actiecomité, dat ons verbindt met de doelgroepen. Terwijl we stap voor stap op weg zijn naar een duurzame gemeenschap, die zelfvoorzienend is, leidt God ons erdoorheen om ons doel te bereiken. Afgelopen semester zijn we niet gesloten vanwege COVID-19. Langzaam maar zeker wordt alles weer normaal en zijn de nieuwe besmettingen echt afgenomen. Wij danken God daarvoor en hopen dat we met Zijn hulp, stap voor stap verder kunnen gaan om ons doel te bereiken.