Het belang van onderwijs

3 november 2021

De stichting brengt echt hoop en een verschil voor de kinderen van Kwanjana. Dit komt doordat de kinderen al op jonge leeftijd het belang van onderwijs wordt bijgebracht. Het is als een motivatie voor alle kinderen en ook voor de ouders om hun kinderen aan te moedigen verder te studeren en een verschil te maken in het land. Dus ongeacht het feit dat de ouders niet veel onderwijs hebben genoten, zijn ze bereid om dat patroon te veranderen om hun kinderen in ieder geval aan te moedigen om te studeren in tegenstelling tot een paar jaar geleden, waar ze deze kinderen makkelijk werk konden laten doen, in plaats van onderwijs op de eerste plaats te zetten in de ontwikkeling van hun kind.

De activiteiten in het centrum inspireren de gemeenschap, bijvoorbeeld door het binnenhalen van  verschillende bezoekers, zoals de medische studenten en dokters.  Zij moedigen niet alleen de kinderen in het centrum aan, maar ook die van verschillende niveaus, zoals basis- en secundair onderwijs, om hard te blijven werken, zodat ze op een dag ook zoals hen kunnen zijn . Deze activiteiten vormen de kinderen en jongeren en moedigen hen aan om een ​​verschil te maken in hun gemeenschap.

Eén van de meest levensveranderende activiteiten is de diploma-uitreiking voor de kleuterschool die op 18 november 2021 zal plaatsvinden. Ik geloof dat het leven van elk van deze kinderen ten goede zal veranderen door de kennis die op jonge leeftijd is opgedaan door alle geleerde lessen op de kleuterschool. Sinds we met de kleuterschool begonnen, is de organisatie zo gegroeid dat de school nu twee kleuterklassen nodig heeft om alle kinderen te huisvesten. De groei laat zien hoeveel ouders bereid zijn de kinderen naar school te sturen en dat ze ook het belang van onderwijs hebben gezien.

En ook de leerkrachten zijn opgewonden en blij met de verandering die ze waarnemen in de kinderen, of het nu een klein of groot verschil is.