Feest in Kwanjana!

7 september 2020

Vandaag was een geweldige dag! Feest in Kwanjana! Eindelijk, na 5 maanden, waren onze kinderen er vandaag weer. Oh, wat hebben we ze gemist. Hun vrolijke stemmetjes, hun blijde gezichtjes, hun leuke verhalen. Alles is anders als de kinderen er zijn. Het zijn onze zonnestraaltjes bij het center. De nieuwe keuken is geweldig mooi, maar pas echt mooi nu hij gebruikt wordt voor de kinderen. Het stromende water is een zegen, helemaal nu meer dan 60 paar kinderhandjes daar gewassen worden. En niet alleen wij waren blij, maar ook de kinderen zelf. Ze hebben ons ook gemist. En de speeltuin, en de pap ’s morgens vroeg, en de melk om 10 uur, en de heerlijke kip om 12 uur, en elkaar. Toen we ’s morgens kwamen aanrijden zaten alle kinderen al op ons te wachten, iedereen was ruim op tijd. En dat zegt wel wat in Malawi, waar meestal iedereen te laat is. Ook de moeders waren al aanwezig en ook zij waren blij. Blij met de nieuwe, prachtige keuken, die koken wel even heel anders maakt. Blij met hun schort en bijpassend hoofddoekje, wat er heel mooi uit ziet. Blij dat ze nu zo de kraan kunnen open draaien als ze water nodig hebben.

Als je dan even op een afstandje staat en dat allemaal op je in laat werken, dan word ook je hart vervuld met blijdschap. Wat een zegen dat we dit werk mogen doen. Stap voor stap, dag na dag, een verschil maken in het leven van deze kinderen. We danken de Heere dat we al zoveel sponsors hebben mogen vinden, waardoor het mogelijk is om een verschil te maken. Want echt, het is een groot verschil voor de kinderen om bij For a Change te zijn. Thuis krijgt niemand van de kinderen ontbijt. En koffiedrinken kennen ze ook niet. En kip eten ze alleen bij kerst. En liefde ontvangen ze ook niet allemaal evenveel. En lezen en schrijven en met speelgoed spelen? Dat is iets wat niemand thuis doet. Vanaf DV volgende week maandag hopen we ook de school weer te openen en in kleine groepen les te geven. Maar we zijn blij dat we elke dag onze For a Change kinderen weer mogen begroeten. Want zij maken echt een verschil!