A big change

17 februari 2021

Zoals vele plannen in 2020 veranderd moesten worden, ging ook onze reis naar het buitenland niet door. Op de Driestar werd druk gezocht naar een alternatief. Dat alternatief werd gevonden: studenten werden gekoppeld aan buitenlandse projecten en stichtingen. Wij, als studenten, kregen zo toch onze buitenlandervaring en konden iets betekenen voor het onderwijs wereldwijd. Als groep van 10 studenten zijn wij aan de slag gegaan voor stichting For a Change.

We maakten via de digitale middelen kennis met Felix en Annemarie. Zij vertelden ons over de stichting en het project waar wij voor aan de slag zouden gaan. Ook maakten we kennis met Constantine en Rabecca in Malawi. We kregen zelfs een digitale rondleiding door het klaslokaal. Daarnaast genoten we van de prachtige omgeving in Kwanjana.

Ons enthousiasme werd aangewakkerd en we gingen gemotiveerd aan de slag. Er was weinig tijd, maar met een week hard werken was daar het eindproduct. Allereerst hebben we een handboek voor leerkrachten ontworpen, met daarin ongeveer 30 verschillende coöperatieve werkvormen, die leerkrachten in Malawi in kunnen zetten binnen hun onderwijs.

Daarnaast hebben we een handboek ontworpen met ongeveer 40 Engelse lessen. Deze lessen zijn gericht op het aanbieden van spelenderwijs onderwijs. Bij deze lessen horen verschillende materialen. Ook de bijbehorende materialen hebben we verzorgd en bijgeleverd in enveloppen.

Maandag 14 december 2020 was het zover. Annemarie en Felix zouden naar Driestar Hogeschool komen om het product in ontvangst te nemen. Dit werd een gezellig samenzijn met een quiz over Nederland, de overhandiging van het product en niet te vergeten, de Malawiaanse oliebollen.

Het was a big change voor ons, maar ook a big chance om bij te dragen aan stichting For a Change!

Zikomo kwambiri! (Dankjewel!)