Wederopbouw II

Toen cycloon Ana, die met kracht over Malawi raasde in Januari 2022, een verwoestend spoor achterliet, bleken ook in Kwanjana 50 huizen (gedeeltelijk) verwoest te zijn. Bijzondere Noden was ook dit keer bereid om ons financieel te helpen om 10 nieuwe huizen te kunnen bouwen. Wat een zegen dat we dit voor de inwoners van Kwanjana kunnen en mogen doen!

Mei 2022

Begin mei zijn we begonnen met de landscaping. Dit keer worden alle huizen op één stuk land gebouwd. Dit is praktischer voor de bouw van de huizen zelf en ook gericht met het oog op de toekomst. We willen dan onderscheid maken tussen woongebied en landbouwgebied. Dit omdat er momenteel niet genoeg land is voor grootschalige landbouw en dit wel nodig is voor de voedselvoorziening.

Juni 2022

De huizen zijn bijna klaar. Op dit moment worden de huizen geschilderd en is het nog wachten op het plaatsen van de ramen. Wat zijn de nieuwe huizen weer mooi. Het is ook een prachtige locatie, met uitzicht op de bergen! De mensen kunnen niet wachten om straks hun nieuwe huis in te gaan!

Augustus 2022

De huizen zijn klaar en de mensen wonen alweer een poosje in hun mooie huis. Deze maand zijn de huizen officieel geopend door het dorpshoofd en zijn de huizen officieel overgedragen aan de bewoners. Ze vinden het een groot voorrecht dat ze hier mogen wonen!

Dank aan Bijzondere Noden die dit mooie project mogelijk heeft gemaakt.