Wederopbouw II

Toen cycloon Ana, die met kracht over Malawi raasde in Januari 2022, een verwoestend spoor achterliet, bleken ook in Kwanjana 50 huizen (gedeeltelijk) verwoest te zijn. Bijzondere Noden was ook dit keer bereid om ons financieel te helpen om 10 nieuwe huizen te kunnen bouwen. Wat een zegen dat we dit voor de inwoners van Kwanjana kunnen en mogen doen!

Mei 2022

Begin mei zijn we begonnen met de landscaping. Dit keer worden alle huizen op één stuk land gebouwd. Dit is praktischer voor de bouw van de huizen zelf en ook gericht met het oog op de toekomst. We willen dan onderscheid maken tussen woongebied en landbouwgebied. Dit omdat er momenteel niet genoeg land is voor grootschalige landbouw en dit wel nodig is voor de voedselvoorziening.

Juni 2022

De huizen zijn bijna klaar. Op dit moment worden de huizen geschilderd en is het nog wachten op het plaatsen van de ramen. Wat zijn de nieuwe huizen weer mooi en het is ook een prachtige locatie! De mensen kunnen niet wachten om straks hun nieuwe huis in te gaan!