Relatieopbouw

Een relatie opbouwen met de mensen waarmee je gaat samenwerken, is ontzettend belangrijk, zeker in Malawi, een relatiegerichte cultuur! Daarom hebben we ruim de tijd genomen om in Kwanjana, een dorp in het zuiden van Malawi, waar we gevestigd zijn, relaties op te bouwen met de gemeenschap en de leidinggevende mensen van het dorp. Een relatie om te weten wie de mensen zijn, om naast hen te staan, om te ontdekken welke talenten ze hebben en om te zien hoe we deze samen kunnen ontwikkelen. Samenwerking is voor ons heel belangrijk, omdat je samen veel meer kunt bereiken. De driehoek tussen gemeenschap, kerk en school staat hierbij centraal. Krachten, mogelijkheden en talenten bundelen, zo kunnen we ontwikkelen.

Ook de inzet van het Actie Comité is een belangrijke bijdrage aan de opbouw van een relatie. Daarnaast doen hebben we kleinere projecten of activiteiten in Kwanjana gedaan, zoals een voorleeswedstrijd, talentendag en sportactiviteiten, die de relatieopbouw ten goede kwamen.