Huizen voor onze leerkrachten

Het is niet niks, om de voorzieningen van de stad achter je te laten en in een arm dorp, als Kwanjana te gaan wonen, waar geen electriciteit is, waar geen stromend water is. Dan moet je veel van je werk houden, om die stap te kunnen zetten. En dat is precies wat onze leerkrachten gedaan hebben. Ze hebben de keuze gemaakt om in Kwanjana te gaan wonen, om er zo dagelijks voor de kinderen te kunnen zijn en dicht bij hun werk te wonen. Ze huurden een eenvoudig huis in het dorp en liepen dagelijks naar school. Omdat we heel graag deze leerkrachten op onze school willen houden en hun graag willen tonen hoe we hun inzet en liefde voor het werk waarderen, hadden we dit jaar het plan om huizen te bouwen bij ons center, zodat ze toegang hebben tot stromend water, goede huizen hebben, dicht bij hun werk wonen en ook 's nacht een wachtman hebben. Zodra er geld beschikbaar is, kan de bouw van de huizen beginnen.

Mei 2021

Er is geld beschikbaar voor de huizen van de leerkrachten! De bouw kan beginnen! We stellen de leerkrachten op de hoogte, ze zijn heel erg blij met dit nieuws en kunnen niet wachten om hun huizen te zien! De stenen maken we dit keer zelf, een leuke ervaring!

Juni 2021

Er wordt hard gewerkt, het dak zit erop, de ramen wordt hard aan gewerkt, het begint steeds duidelijker te worden dat er hier twee mooie huizen gebouwd worden! De vloer wordt er ook in gelegd, en dan zijn er altijd nog de details waar aan gewerkt moet worden en als laatste moet er ook nog een likje verf op!

Juli 2021

Het is zover, de huizen zijn klaar! Wat zijn ze mooi geworden en wat zijn de leerkrachten blij nu ze de sleutel gekregen hebben en hun huizen in kunnen gaan richten. We hopen dat ze er met heel veel plezier mogen wonen!