De Onveranderlijke

7 oktober 2021

Deze week las ik Psalm 46 en vielen een aantal dingen me op een bijzondere manier op. Het is niet de eerste keer dat ik deze psalm lees. Eén van de mooie dingen uit deze psalm die me inspireerde, is de manier waarop God centraal staat in de hele passage. De psalm bestaat uit 11 verzen, maar de naam van 'GOD' is zeven keer genoemd. De eigenschappen die aan God worden gegeven zijn; Toevlucht, Sterkte, een hoog Vertrek en nog veel meer. Deze psalm liet me stilstaan bij het huidige leven in deze wereld. Er is veel verdriet, veel beproevingen en zoveel dingen in deze wereld die de mensen veel stress bezorgen, sommige mensen wensen zelfs een einde aan hun leven te maken. Het verbazingwekkende is dat God in deze psalm laat zien dat Hij onze Toevlucht is. Het maakt niet uit hoe moeilijk ons ​​leven in dit huidige leven is, maar toch is onze God een altijd zorgzame God. Ondanks alle ziekten die er zijn en die vaak moeilijk te begrijpen zijn, is onze God nog steeds trouw. Hij laat zich niet afschrikken door onze dagelijkse beproevingen, Hij handelt altijd op Zijn tijd. Het kan ook zijn dat je ook graag deze psalm wilt overdenken, dan hoop ik dat de Heere je een indruk geeft om te zien hoe machtig Hij altijd is.

In mijn dagelijkse werk is het niet altijd gemakkelijk om kinderen te ontmoeten die door moeilijke situaties gaan, zoals het leven met een alleenstaande ouder en in de meeste gevallen alleen een alleenstaande moeder die altijd moet vechten om te overleven. Ik dank God die me altijd energie geeft en ondersteunt om gemotiveerd te zijn om dit werk elke dag te doen. Zo’n alleenstaande moeder, die achtergelaten is door haar echtgenoot, probeert zo goed voor de kinderen te zorgen. In slechts enkele gevallen komt het voor dat de man stierf en de vrouw met kinderen achterliet. Als alleenstaande moeder is het niet gemakkelijk om alleen voor kinderen te zorgen. Het is echt energieverslindend werk. Als we nadenken over Psalm 46, zorgt God nog steeds voor dit soort vrouwen en kinderen, die gedumpt zijn. Onderweg vinden we steeds weer sponsors die hoop kunnen geven in dit soort hopeloze gezinnen. Het is indrukwekkend om te zien hoe God voor hen zorgt.