Project microkrediet

22 maart 2024

Hallo, wij zijn Senna en Yinthe, leerlingen van De Wingerd.

Wij zijn in de klas bezig met het thema arm en rijk. Dat gaat over mensen in armere landen die weinig of geen geld hebben. Het ging over microkrediet  en onze meester kwam met een plan om een project te starten: Project microkrediet. Dat gaat als volgt: Iedere leerling uit groep acht krijgt vijf euro en daarmee mag je een handeltje opzetten. De bedoeling is dat je van die vijf euro meer maakt, want de vijf euro moet weer terug naar de meester en de rest van de opbrengst gaat naar het goede doel. Dit jaar is het goede doel waar we samen voor gekozen hebben: Stichting For A Change. Andere jaren hebben we ook wel eens voor Karunia Foundation, Red Een Kind en GZB geld ingezameld.

Ook hebben we een gastles gehad van Willeke wat stichting For A Change allemaal doet, En we gingen met een school in Malawi videobellen. Nu zijn we bezig met het schrijven van brieven naar de kinderen in Malawi.

Wij vinden het heel goed dat we deze actie doen op school en vinden het leuk om te doen. We hopen dat andere scholen ook gastlessen kunnen krijgen over goede doelen en zo ook geld kunnen ophalen voor arme landen.

Tot ziens (tionana),

Van alle leerlingen uit groep 8 van De Wingerd uit Goes